מכבי: פחות מ-0.1% ממקבלי מנת החיסון השנייה חלו בקורונה

    צבי טסלר No Comments on מכבי: פחות מ-0.1% ממקבלי מנת החיסון השנייה חלו בקורונה

    קופת החולים מכבי: המעקב ממשיך – נכון לשלב זה פחות מ-0.1% ממקבלי מנת החיסון השנייה חלו בקורונה, יעילות החיסון בישראל עומדת כעת על 93%

    חיסון נגד הקורונה | תמונת אילוסטרצייה צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנתונים של אגף מידע ובריאות דיגיטלית בקופת החולים מכבי עולה כי נכון ליממה האחרונה, 544 אנשים בלבד נדבקו בקורונה מקרב כ-523,000 מחוסנים אשר חלף למעלה משבוע מאז קיבלו את מנת החיסון השנייה.

    מכבי מדווחת כי מבדיקה שנערכה בקרב הנדבקים, רובם המוחלט סובלים מתסמינים קלים בלבד או כלל לא חווים תסמינים. מתוך 544 הנדבקים 15 מטופלים בלבד נזקקו לאשפוז בבית חולים, מתוכם 4 מוגדרים במצב קשה, 3 במצב בינוני ו-8 במצב קל.

    במקביל לנתונים על הנדבקים בקרב המתחסנים נערכה בדיקה בקרב קבוצת ביקורת בגודל של כ-628,000 חברי מכבי, מפרופיל מגוון, שטרם התחסנו נגד קורונה ולא נדבקו בנגיף בעבר. בקרב קבוצה זו נמצאו באותה תקופת בדיקה 18,435 חולים מאומתים פעילים – המהווים 2.9%.

    מהשוואת הנתונים בין הקבוצות ובחישוב המידע עולה כי בשלב זה יעילות החיסון בישראל עומדת על 93% לאחר 7 ימים ויותר מהשלמת המנה השנייה.

    ראש חטיבת הבריאות במכבי, ד"ר מירי מזרחי-ראובני: "הנתונים מוכיחים חד משמעית שהחיסון יעיל מאוד ואין לנו כל ספק שבזכותו גם ניצלו חיים של ישראלים רבים. כיון שיש תחלואה פעילה בקרב ילדים ונוער עד גיל 16 אשר לא ניתן לחסנם, ושהמוטציות של הנגיף מדבקות הרבה יותר, המשמעות היא שמי שלא יתחסן – יידבק, במוקדם או במאוחר. כל מי שלא התחסן עד כה – אנא מהרו לקבוע תור בהקדם האפשרי, הגנו על עצמכם ממחלה קשה וחלילה ממוות וכן מהאפשרות שתדביקו ותסכנו אחרים. זו האחריות האישית והציבורית של כל אחד ואחת מאיתנו בתקופה קשה זו".

    בתוך כך, במכבי מדווחים כי עד כה התחסנו כמיליון חברים במנה ראשונה וכ-603,000 במנה שניה.



    0 תגובות